Seram : Hostel - Bahagian 2




TITLE : Hostel - Bahagian 2
TEMPAT : Apartment University
LAIN2: Sambungan dari Seram : Hostel - Bahagian 1

[QUICK RECAP]
Previously on HOSTEL.. Bilik Apis ade tompok air. Aku tumbuh kumis dan Anton tumbuh kepak x brape nak siap

[AFTERNOON]
2nd day naik Semester, memang sibuk dengan aktiviti bukan study. cthnye: pegi kelas (read: upacara test lecturer occay ke idak, kalau x, tukar lecturer lain), sembang + lepak dengan classmate, update ape yg jadik mase cuti, amik sticker vehicle dll. Mmg mase paling busy la dalam sepanjang sem pada aku. So disebabkan daya ketahanan badan aku terhadap penat agak kurang haritue + muke aku xbrape nak hensem sebab ade kuping, aku amik keputusan nak tapau makanan kat fudcourt then balik rumah makan + mubie + afternoon nap (read: tdo sampai maghrib then skip sume kelas). Sampai je aku kat rumah, aku dengar sore Apis dengan Syeik mcm tengah bergaduh dalam bilik Apis.



Owh, and the kepelikan di situ, xde sape pun tegur pasal kuping tue. In which, quite impossible apabile kakak-kakak gossip dalam class aku x notice kecacatan pada muke aku. Sedangkan sebelum nie, baju aku gonyok (read: x iron) pun kene tegur, hari-hari kene tegur, sebab aku bukan jenis iron baju pun.. X kan la kuping besar mcm jari ni xde orang perasan.

Syeik: Aku tau, rumah nie memang ade bende!! Anton dengan JC dah kene cakar smalam.
Syeik: Ni dinding bilik hang plak jadik lagi nie.
Apis: Dude, ko nie mengarut je lah, bende biase je nie.

Aku pun masuk la bilik Apis nak tau ape cite budak2 nie. Tgk2 dinding bilik Apis yg ade tompok2 air yg warna kuning2 pudah tue mcm berkulat dah, warna hijau lepas tue basah. In which, make no sense, sebab smalam xde lumut. Unless kalau die super lumut or jambang Syeik yg bole magically tumbuh dalam mase sehari..

Apis: Nie tandas atas bocor la nie, air mengalir, tumbuh la lumut.. ko merepek ape?
(kate Apis sambil tengok aku masuk bilik)
Apis: Dude, cantik misai.. *Sengih*

Note: Apis, seorang lelaki normal yg aku rase x peduli pasal appearance orang lain pun bole tegur aku. Even, mase Syeik punye susuk (read: taik idung) terkeluar pun die x amik port. So kuping tue obvious la kan?

JC: (diplomacy) Ko pi resident (read: management), cakap pasal bende nie, nanti makcik cleaner bersihkan lettew. Kecoh ape ?
Syeik: Kene azan woi rumah nie, sume tempat!!
Apis: Azan ler dulu, aku nak keluar lunch nie..
Syeik: JC, ko azan tau, aku kluar dengan Apis..

Syeik ni ade lesen motor and kete, tapi die x confident bawak kenderaan, so lunch ke, school ke, either kitorang bawak or die jalan kaki.. So normal-lah kalau die kluar skali dengan Apis. Aku pun kasik assurance kat Syeik and makan dulu sambil tengok mubie, lepas tue aku nak azan la.. tapi, yg bestnye.. tilam sudah memanggil aku tdo, aku terlelap dan terlupe nak azan. Dan aku tdo dan cite nie abis..



Occay, cite nie x abis, aku sambung.. (Occay x kelakar, x sampai, aku paham~ xde orang gelak)



Aku sedar2 je dah lepas maghrib, dah pukul 8 lebey.. Biaselah, anak remaje, makan kene banyak, tidur kene oberdos, rokok 1 kotak sehari.. it a phase occay, sume orang ade.. Aku bangun and keluar je sume orang dah balik tgh duduk kat ruang tamu sambil sembang2 plus sapkok (read: smoking). Aku tgk muke Syeik pucat tengok aku..

Syeik: JC, dah takda!!!!
JC: Jadah ape ko merepek ?
Syeik: parut hang!!! dah takda..

Aku rabe2 atas bibir aku, mmg xde bende, aku trus pegi cermin tengok, mmg dah hilang dah kecacatan sementara dimukaku..

yipiyayeee!!!! (sfx: heppi forever~)

Aku keluar bilik balik untuk menyaksikan adegan x munasabah antara Syeik dan Anton. Syeik suruh Anton bukak baju sambil menjerit2 mcm budak histeria.. And Anton pun akhirnye bukak baju and parut belakang badan die pun ilang. Pelikkan, memang pelik pun, kitorang agak terpinga2 gak la time tue. Then, mcm the flash, Syeik lari ke bilik Apis dan bukak pintu.. Nasihat bergune aku, kalau seorang bujang sedang menutup pintu, janganlah kamu sekali2 membuka pintu bilik mereka, kerana 80% of the time, adegan muntah darah akan berlaku.. Tapi kali nie the other 20% happen.. lumut2 dalam bilik Apis sume hilang.. bersih, suci, murni keadaan dinding beliau.. Mcm xde ape2 berlaku..

Tapi rakan2 sekalian, keadaan ini pada pendapat aku tidak membuktikan sama sekali yg kami mengalami pengalaman mistik. Mungkin kuping2 aku dengan Anton tue pulih sebab metabolisma kami seperti Wolverine, atau makcik cleaner le-femme-Nikita kan* rumah kitorang dan bersihkan dinding bilik die. In which, in the eyes of sceptical mcm Syeik die nampak rumah tue keras. Tapi kedegilan majaroti osmet aku men'deny'kan sume bende nie menyebabkan majority always win eventhou it wrong..


2nd Day, lepas mahgrib itulah buat pertama kalinya, rumah kami diazan kan oleh Syeik dengan suare separa menangis di dalam bilik Apis. Aku, Apis dan Anton cume bole tengok sambil rase annoying dengan fiil Syeik.

[AFTERMATH]
Banyak kejadian pelik mcm nie jadik lepas tue, bende ade/wujud dalam sehari, hilang lepas azan maghrib.. cthnye: cakar, kesan lumut, tilam berlubang, tilam Syeik basah (in which, aku rase bukan sebab mistik pun sebab ade bau hancing)..
Tapi kehidupan kami x berakhir pada hari ke-2, lepas tue ade lagi yg lebih ekstrem..

Sooooo, ayat yg aku rase menyampah ble bace thread cite best.

TU BI KON TI NUW~~ (To Be Continue)

Legend:
le-femme-Nikita kan* = sape paham, paham la, x paham kalu, anggap la James Bond versi gadis.

Post a Comment

Previous Post Next Post