Aku, Bilik Aku dan Hantu Gatal (18sx)

Aku dah lama pindah ke rumah aku skang. Adalah agak2 lima tahun. Walaupun byk cerita aneh terjadi, tapi itu cuma happen pada tetamu sahaja. Aku dan housemate aku sebagai penghuni tetap, kami tak penah kena kacau pun. Mungkin 'penghuni gelap' rumah aku tu tak suka kot dgn kawan2 kitaorang. Bukan housemate aku tak penah panggil tok moh/ustaz tgk2 kan umah tu, tapi things still happen. Bagi aku, as long 'dia' tak kacau aku, aku ok je. Tapi things tak seperti yg aku sangkakan.

Bilik aku warna dindingnya biru gelap. Dan aku plak mmg tak suka psang lampu. Slalunya, aku cuma di temani lampu lip-lap-lip-lap warna putih yg housemate aku beli dari ikea. Itupun dah malap sbb bateri nak habis. Katil aku plak queen size. So, 70% ruang bilik aku tu dah dipenuh ngan katil aku. dan aku tinggal seorg je dlm bilik aku. Cuma adalah kadang2 kwn aku tumpang tidor. Tapi jarang sangat.

Aku selalu merasakan yg aku bukan keseorangan dlm bilik aku. kadang kala rasa di perhatikan. kadang kala rasa berat hati nak tinggalkan bilik smpai 4 hari cuti aritu aku habiskan masa dok dalam bilik layan dvd je. cuma kuar beli makanan je. penah dan bayak kali jugak la dalam mamai2 aku nak tidur tu, aku selalu rasa ada org pegang tangan aku. Since aku mamai2 dan penat, aku biarkan je. Terus tidur. Mcm tu lah bila setiap kalinya. Ada kalanya jugak bila aku terbangun waktu malam, aku dapati posisi tidur aku sgt pelik. seseolah aku dipeluk atau memeluk org. Seperti biasa, aku pun bangun mamai2, terus tertidur balik.



Semalam, rutin harian seperti biasa. balik keje aku layan dvd sekejap. Tetiba mengantuk aku terus naik katil tidur. posisi tidur ku mengiring. tangan kanan mendepa dan tangan kiri aku letak bwh kepala/bantal. rambut aku yg panjang, menutup sedikit penglihatanku. dalam samar2 aku lihat jari jemari tgn kanan ku bergerak2 seolah2 aku menggenggam sesuatu. Tp apa yg aku rasa cuma kebas. Kemudian tgn kanan ku terangkat adalah dlm 2 inci dari katil. Terapung. Jari-jemari ku melurus satu persatu. Aku nampak dgn jelas walaupun aku mengantuk sgt. Aku mula cuak. Tetiba, tangan kiri ku yg elok bwh bantal, bergerak perlahan2. Jari jemari aku aduhai lemah gemalai nya membetulkan rambutku yg menutup muka ku. Masa ni aku sgt takut dan hati berdebar2. Jejari ku mengusap muka ku sendiri, hidungku, dan mulutku. Aku cuba menutup mataku rapat, tapi tak dapat.

Dua pekara ini cukup menakutkan aku. Tetapi apa yg jadi seterusnya amatlah memeranjatkan aku. Kedua tangan aku menjadi sgt active. Kedua2 nya selari. Apa yg tgn kanan buat, begitu jugak tgn kiri. Dan aku, tak mampu nak stop. Aku boleh dengar suara tv, suara org ckp2 di koridor, even worst, aku dgr housemate aku balik. Tapi, aku tak boleh jerit. Silap, aku pun tak fikir utk jerit. Mungkin aku lebih curios utk tahu apa yg akan jadi next. So aku let 'dia' to take control of my body. And the worst things happen....


automatically, tangan aku bergerak lebih active. Tapi rasa segan aku meraba seluruh badan aku dari atas ke bawah. Dengan sendiri tangan aku mencampak selimut yg menutup tubuhku. Kemudian, dgn sendiri jugak tangan aku membuka baju tidur aku. Dan malam tadi aku tidur totally naked ya.

Perasaan mmg la sgt berkecamuk. Tak faham apa yg berlaku. Tgn aku mmg la sgt tak behave. Mcm aku mentioned tadi, aku meraba setiap inci tubuh aku baik yg zahir dan juga tersulit. Yg pelik, aku 'main' sendiri. Bukan di 'main' kan oleh seseorang. Seolah dia ada dalam badan aku. Smua aksi terjadi dlm masa sejam. Again dan again. Sampai kaki aku nak kejong dah. Tapi dia tetap tak mau berhenti.

Ada ketikanya muka aku mendongak dan mulut aku terbuka. Utk seketika dan tutup kembali. Bila aku tertidur, dia seolah2 meniup di hadapan muka aku. Terkejut. Terus terjaga. Tapi masih lagi dlm control dia. Tangan masih active. Kaki ku ada kala terkangkang, ke atas la, mcm2 la.

Hingga pada satu saat, tangan ku sudah ke atas. Kaki ku kejong lurus. Aku keras tak bergerak utk lebih kurang 10 minit. Kemudian, perlahan2 tgn kanan aku bergerak memeluk bahu kiri ku dan tgn kiri ke bahu kanan ku. Kaki masih kejong keras lurus. Aku dalam posisi itu smpai la aku tertidur. Tak pasti berapa lama, aku terjaga, terkejut tgk diri aku yg naked dan sejuk, aku capai selimut. Tutup tubuh aku. Tapi malas sgt nak pakai baju balik. Dan again, kedua tgn aku berbalik ke keadaan sebelom nya dan kaki kejong, keras dan lurus. Masa ni aku dah tak peduli, esok keje. Aku nak tidur jugak.

Paginya aku bangun, cuba nak pastikan sama ada aku mimpi atau benar yg terjadi. Aku bagun dlm keadaan totally naked.


Semalam sedang sonok aku layan games of throne, housemate aku whatsapp ckp dia tak balik umah smpai ari sabtu. Time dah pukul 11.30pm. Aku terus cuak. Aku scroll phonelist aku, nak carik mangsa siapa yg boleh temankan aku. Bukan aku tak biasa tinggal sorang2, tapi kejadian hitam tu baru je berlaku semalam, so aku perlu masa skit nak adapt.

Nasib baik la ex-school mate sanggup nak tolong. Tapi dia tgh tgk wayang kat wangsa walk citer x-men katanya. Movie start jam 11pm, so aku agak2 dia mesti smpai umah aku paling lewat jam 2am.

Dalam jam 1am tu, mata entah ke mana dan games of throne aku entah ke mana. Menguap jgn ckp la. Tunggu punya tunggu ex-schoolmate aku tu dtg jugak. Once dia sampai aku terus ajak dia tidur la sbb dah jam 2am kan, tapi member suka plak tgk games of throne tu. Dia suh aku tidur dia nak layan. Oh btw, kwn aku ni keje sendiri. So dia tak de hal berjaga malam dan tidur siang.

Aku ngan confident, terus naik katil nak tidur. Tak smpai 10 mins dlm mamai2 aku tu, tangan kanan aku dah start kebas. Terus aku terkejut. Klau dia kacau aku time aku sorang itu normal, tapi aku ada kwn kot. Takkan nak amek kesempatan jugak. Aku slowly dlm hati tanya siapa dia. Aku ckp jgn buat aku mcm ni. Macam2 lah aku ckp lagi. Nasib la kejadian semalam x jadi lgi. Dia cuma dok main2 tgn aku mcm yg selalu dia buat. Last2 aku terus tertidur. Dan kwn aku, sampai ke subuh dia dok melayan games of throne. Aku pasti smpai skang pun dia x tidur lagi ni.

Cerita ni aku ada cerita kan kat kwn baik aku aka office mate aku. So weekend ni dia nak bawak jumpa org yg pandai2 katanya. Orang tu dok kat Greenwood je. Tak de la jauh sgt dari umah aku.


Aku tak tau lah jin saka gatai ni sapa yg punya. Adakah saka aku atau dia mmg dah ada dlm umah tu dari dlu. Klau ikut sejarahnya, kedua2 opah aku mmg ada ilmu2 ni. Opah sebelah abah aku (which mak abah aku la) org Kampar Indonesia. Datang Perak naik tongkang. Mak aku selalu ckp slalu ckp opah aku ni membela. Btw, dorang berdua tak ngam. Tp aku mmg percaya mak aku sbb masa opah aku nak meninggal aritu byk sgt kejadian aneh berlaku. Opah sebelah mak aku plak, emaknya (which moyang aku la) bomoh terkenal kat kampung dia.

Since family aku dok jauh skit dari opah2 aku ni, dan kami cuma balik kampung time raya je, so family aku bebas dari pengalaman2 mistik. Tak mcm cousin2 aku yg lain.

Aku mcm confident je aku tak de saka sbb saka opah2 aku mmg tak berapa nak kenal kami adik beradik. Agaknya lah....


Post a Comment

Previous Post Next Post